Traxx Diesel HVO.7

Wij verkopen Traxx Diesel HVO.7 (zonder bio) aan onze tankstations in Steenwijk en Havelte.

Wilt u thuis in uw opslagtank ook Traxx Diesel HVO.7 geleverd krijgen, kunt u dit aangeven bij uw bestelling

Wat is het voordeel van Traxx Diesel HVO.7 (zonder bio) voor u??:
  • 93% diesel (B0) en 7% HVO (geen FAME)
  • zuiniger, verlaagt brandstofverbruik met gemiddeld 4%
  • gelijke prestaties en uitstoot als diesel B7
  • verlaagt uitstoot van CO2 (4%), fijnstof (5,3%) en NOx (9,5%)
  • zeer geschikt voor koudere weersomstandigheden en langdurige opslag
  • schoner voor uw motor, reinigende en vuil verwijderende eigenschappen
  • minder risico op filterverstopping of brandstofproblemen
  • zeer goede bescherming tegen bacterieproblemen

TRAXX Diesel HVO.7 is niet zomaar een diesel

TRAXX HVO.7, bestaande uit 93% diesel (B0) en 7% HVO (geen FAME). Het is een kant-en-klare kwaliteit dieselbrandstof die het potentieel van moderne dieselmotoren maximaal benut en zorgt voor brandstofbesparing. Dankzij zijn sterke reinigende werking blijven de injectoren van de dieselmotoren schoner en door het extra hoge cetaangetal verloopt de verbranding sneller. Hierdoor haalt TRAXX Diesel structureel het maximale rendement uit elke verbranding.

Dit maakt TRAXX Diesel volgens diverse testen gemiddeld 4% zuiniger dan reguliere diesel, wat een aanzienlijke brandstofbesparing oplevert! En wat u uiteindelijk scheelt in de portemonnee!

De brandstof bevat ook een preventieve bacteriebestrijder die voorkomt dat slijmslierten groeien én uw kosten toenemen.

Veel van onze klanten zijn inmiddels over, u ook??? Naast het betere verbruik zijn onze klanten ook blij met de afgenomen onderhoudskosten.

Wilt u weten waar u Traxx kunt tanken?? Kijk dan bij onze tankstations

Vermogenstest met TRAXX Diesel – bekijk hier de resultaten!

25-11-2016

Loonbedrijf Gebr. De Boer uit Lottum gebruikt sinds 2015 TRAXX Diesel. Op eigen initiatief en voor eigen rekening heeft Gebr. De Boer met één van haar trekkers, een John Deere 7530, bouwjaar 2011, aan een geijkte waterrem 2 vermogensmetingen laten uitvoeren door landbouwmechanisatiebedrijf Coenders in Lottum.

In juli 2015 is een eerste vermogenstest uitgevoerd. De trekker was toen afgetankt met standaard EN590 diesel. Na de test werd de trekker opnieuw in gebruik genomen door het loonbedrijf en vanaf dan steeds afgetankt met TRAXX Diesel. In september 2016 is dezelfde trekker opnieuw getest, nog steeds met TRAXX Diesel in de tank.

traxx diesel testresultaten

Tijdens de test zijn duidelijk meetbare verschillen naar voren gekomen. De resultaten overtroffen ruimschoots de verwachtingen:

1. Het maximale vermogen is opgelopen van 165,9 pk voor standaard diesel naar 185,7 pk voor TRAXX Diesel. Dit is een verbetering van 11,9%.

2. Het maximale koppel is opgelopen van 1414 Nm naar 1539 Nm. Dit is een verbetering van 8,8%.

3. Bij het maximale koppel rond de 1700 toeren heeft de trekker bijna 20 pk meer en is het verbruik verlaagd van 285gr/kWh naar 243,6gr/kWh. Dit is een verbetering van 14,5%.

4. Indien een bepaald werk 150 á 155 pk vermogen vraagt, was het verbruik voorheen 266,2 gr/kWh en is hier nu 231,2 gr/kWh brandstof voor nodig. Dit is een verbetering van 13,2%.
 
Het doel van deze testen was om vast te stellen of er verschillen in rendement kunnen vastgesteld worden tussen standaard EN590 diesel en TRAXX Diesel. Er is gekozen voor een vermogensmeting d.m.v. een waterrem omdat op deze manier externe variabelen zoals weersomstandigheden, type werkzaamheden, rijstijl van de machinist, bandendruk/slijtage, enz. zoveel mogelijk geëlimineerd worden.

Download hier de volledige testresultaten